Mai exact vorbind, nautul, ingredientul de baza din hummus, este sursa excelenta de proteina vegetala ceea ce-l recomanda a fi consumat in perioada Postului precum si fasole, soia, linte, mazare alaturi de legume si cereale.

Ce trebuie sa stim este ca organismul are nevoie de proteine. Mai mult de atat, de proteine complete care contin proportii suficiente de aminoacizi esentiali care sunt furnizati organismului doar prin alimentatie. Asa cum in perioada Postului consumul de carne, ou si lactate este interzis, m-am gandit ca aceasta reteta va prinde bine pentru aceia dintre voi care tineti post, dar si pentru pofticiosii ca mine care atunci cand citesc despre un fel de mancare deja ii simt gustul.

Pentru a gati hummus, aveti nevoie de cel mult 20 de minute si de un blender care sa va marunteasca ingredientele pana obtineti o pasta omogena. Puteti folosi un blender manual, insa eu va recomand sa investiti intr-un blender de tip inchis (vas de sticla), pe care-l puteti folosi pentru o multitudine de retete inclusiv smoothie-uri, sosuri sau supe creme. Daca urmariti bloguri / canale youtube de gatit, cu siguranta ati auzit de brandul Oster, iar daca nu, atunci o sa va fac o mica prezentare. Eu am testat Oster Reversible si m-am simtit de parca aveam un chef in propria bucatarie. Este usor de folosit, avand 3 trepte de viteza si 2 programe: de bauturi si mancaruri, cu volum generos de 1,25 L si este rezistent la socuri si dilatare termica datorita vasului din sticla borosilicata. Mai mult, beneficiaza de noua tehnologie, All Metal Drive, care presupune ca intregul sistem de componente, fabricat din metal si nu din plastic sau cauciuc dur, sa preia forta de rotire si de macinare. Desi multi dintre voi folosesc blenderul pentru clasicele bauturi, astazi imi propun sa va invat sa faceti alte lucruri la blender.

Pana a trece la reteta propriu-zisa vreau sa va spun cate ceva despre naut care, pe langa faptul ca este o sursa excelenta de proteina si carbohidati (amidon si fibre vegetale), este si o veritabila sursa de vitamina B6 si B9, acid folic si minerale precum fier, fosfor, potasiu, calciu, magneziu, cupru si zinc ceea ce-l face un aliment extrem de nutritiv si util organismului nostru, iar pentru a ne bucuram de beneficiile acestuia avem nevoie de:

250 grame de naut uscat care va fi lasat la hidratare pentru 12h, iar apoi va fi fiert timp de 20 de minute pana cand boabele se strapung foarte usor cu o furculita; aveti grija, boabele trebuie sa fie moi pentru a putea fi mixate in blender
2 linguri de tahini
• 1 avocado
• Zeama de la o lamaie
• 4 catei de usturoi
• Condiment dupa gust: sare, piper macinat sau boia
• Ingrediente secrete: pasta de susan si cuburi de gheata

Primul in blender va merge nautul care, preventiv, dupa fierbere este spalat sub jetul de apa rece ca apoi sa fie transferat intr-un bol cu apa rece. Acest schimb de temperaturi ajuta la desprinderea cojilor care vor fi indepartate prin frecarea intre palme a boabelor. Apoi, consecutiv se adauga tahini, avocado, cateii de usturoi si zeama de lamaie. Pentru a-l face mai pufos puteti sa adaugati pasta de susan si cateva cuburi de gheta. La o simpla apasare de buton, mixati totul pana obtineti o pasta omogena. Gratie sistemului reversibil de lame, care trage gheata sau ingredientele in zona inferioara a vasului, puterea de amestecare si tocare creste. Gustati si adaugati condimentele. Daca pasta obtinuta este uscata atunci puteti adauga putin din apa in care a fiert nautul, continuati omogenizarea si humusul este gata.

In mod traditional acesta este servit cu bucati de lipie coapte, dar, cu acelasi succes, alaturi de hummus poate fi o salata sau legume in stare proaspata. Decizia pentru o silueta de invidiat va apartine. Daca v-am facut pofta atunci faceti printscreen la lista de ingrediente si spor la cumparaturi, iar blenderul Oster Reversible poate fi comandat online de aici.

Reteta video poate fi urmarita aici: https://www.youtube.com/watch?v=zTSHiEaaUjs

Comments

comments