Frecventa cu care este intalnita astazi si efectele pe care le are asupra sanatatii face ca problema kilogramelor in plus sa devina o preocupare a tuturor. Prevenirea surplusului de greutate inseamna prevenirea unor boli care ne afecteaza calitatea vietii.

Toate isi au un inceput, la fel e si cu kilogramele in plus. Toti stim sau cel putin ne dam seama, ca excesul ponderal apare atunci cand, in ecuatia aport-consum energetic, apare un dezechilibru de aceea, este foarte important sa monitorizam oscilatiile de greutate si sa aducem modificarile necesare in stilul de viata inca de la primele kilograme in plus.

Cele mai simple modalitati de control al greutatii corporale sunt: cantarul, pe care va indemn sa-l aveti in casa si formula indicelui de masa corporala (valabila doar pentru persoanele de peste 19 ani) care ajuta la determinarea si pozitionarea in intervalele: -sub, -normo- supraponderal si obezitate. Trebuie sa mentionez ca, indicele de masa corporala este un rezultat orientativ si nu face diferenta dintre greutatea acumulata in urma excesului alimentar si greutatea castigata la sala de forta. De aceea, daca aveti un stil de viata activ si vreti sa aflati procentul de grasimi din corp, cel mai indicat este sa folositi cantarul cu bioimpedanta.

Limita dintre a fi o persoana supraponderala si a fi obeza este foarte fina, insesizabila chiar de cele mai multe ori. Din punctul meu de vedere si hainele pe care le purtam joaca un rol crucial in constientizarea problemei si luarea deciziei de a incepe un program de slabire. Hainele supradimensionate, indragite pentru confort si versatilitate, creeaza impresia ca totul este in regula pe cand, purtarea marimilor potrivite ne indica in mod evident modificarile prin care trece corpul, fiind obligati sa trecem la urmatoarea marime odata cu adaugarea kilogramelor ceea ce poate fi un declansator suficient pentru schimbarea modului de viata.

De cate ori si cat ati mancat astazi? V-ati gandit vreodata ca ritmicitatea alimentatiei poate fi un aliatul de nadejde in controlul greutatii? De-a lungul timpului s-a observat ca un regim cu aceeasi valoare calorica poate sa duca la ingrasare daca este mancat in una sau doua mese pe zi. Astfel, nu e de mirare cand auziti persoane spunand ca mananca la fel si cu toate acestea adauga kilograme in plus. Explicatia este simpla: un organism infometat retine si foloseste in scop de depozit o mare parte din energia provenita din alimentatie. Reteta clasica si universal valabila in prevenirea acumularii kilogramelor in plus este echilibrul si moderatia alimentara “asezonata” cu exercitiul fizic inca din copilarie.

Asadar, controlul greutatii este cea mai eficienta masura in prevenirea acumularii kilogramelor in plus care pot duce la dezvoltarea bolilor care ne afecteaza in mod direct calitatea vietii.

Comments

comments